Niejeden miłośnik wyjazdów za miasto marzy o własnym kamperze, w którym mógłby jeździć w dalekie trasy i spędzać więcej czasu w wybranym miejscu, nie musząc przepłacać za hotele. Niestety, duże samochody campingowe nie należą do najtańszych, a te najbardziej wyposażone bywają wręcz nierozsądnie drogie.
Konwersja minibusów na campery
Zabudowy samochodów dostawczych i konwersje są tak bardzo popularne i często wykonywane, iż od jakiegoś czasu zaczęły się pojawiać również wersje niestandardowe. Pierwszym rodzajem oczywiście była konwersja warsztatowa, pozwalająca na stworzenie miejsca pracy w samochodzie, a po niej szybko pojawiły się inne rodzaje, zarówno bardzo wyspecjalizowane jak i dość standardowe. Przebudowa busa na kampera była jedną z najczęściej zamawianych konwersji, gdyż jak się okazało, konwersja samochodu okazywała się często znacznie tańsza niż zakup całkowicie nowego, dedykowanego pojazdu campingowego. Samochody dostawcze są oczywiście znacznie mniejsze niż dedykowane campery, aczkolwiek konwersje zostały zaprojektowane tak, by być jak najbardziej wygodnymi i umożliwiać wygodny wypoczynek w dowolnym miejscu. Jest zazwyczaj implementowana w większych samochodach, mających na tyle przestrzeni w ładowni, by zamontować tam przynajmniej najbardziej podstawowe udogodnienia, choć możliwe jest rozszerzenie samochodu o moduły, takie jak choćby zapas wody i pompy obiegowe, montowane w bagażnikach instalowanych na dachu.
Większość samochodów dostawczych pozwala na wykonanie takiego zabiegu, a wielu kierowców, zwłaszcza tych którzy posiadają samochód dostawczy który nie jest wykorzystywany, decyduje się na jego przeprowadzenie. Jest to stosunkowo szybkie zadanie, gdyż instalacja modułów i wymiana części zajmuje najwyżej cztery dni pracy.